Translate

۱۳۹۴ مهر ۲۸, سه‌شنبه

نقل قولهایی از كتاب (بخشش كامل) نوشته آر. تی. كندل (( کشیش تت استوارت / کتاب قدرت بخشش کتاب مقدسی))

وقتی نیروی درونی، شما را وا می دارد كه زخم و جراحت درونی و درد ناشی از آن را تازه نگه دارید، بدانید كه خدا شما را فرا می خواند تا همه را كنار بگذارید. شما را فرا می خواند تا دیگران را ببخشید زیرا این تنها راهی است كه می توانید از طریق آن از تمام تلخی و تیرگی موجود در روابط تان آزاد شوید
عبرانیان ١٥:١٢
۱۵مواظب باشید کسی از فیض خدا محروم نشود، و هیچ ریشۀ تلخی نمو نکند، مبادا موجب ناآرامی شود و بسیاری را آلوده کند.
 این تنها راهی است كه از طریق آن می توانید مسح روح القدس را بر زندگی و خدمت خود جاری سازید
 افسسیان۳۰:۴...۳۲
۳۰روح قدّوس خدا را که بدان برای روز رهایی مهر شده‌اید، غمگین مسازید.۳۱هرگونه تلخی، خشم، عصبانیت، فریاد، ناسزاگویی و هر نوع بدخواهی را از خود دور کنید.۳۲با یکدیگر مهربان و دلسوز باشید و همانگونه که خدا شما را در مسیح بخشوده است، شما نیز یکدیگر را ببخشایید.

 به تدریج كه می آموزیم كه دیگران را ببخشید، همانگونه كه خدا مارا بخشید، بركات مضاعف به شما عطا می شود.




بخشش
١‐بخشودن دیگران به مثابه تأیید اعمال نادرستشان نیست. خدا از گناه بیزار و متنفر است اما گناهكاران را دوست دارد و آنان را می بخشد. این حقیقت را به وضوح در شرح داستان زنی كه در حال زنا گرفتار شده بود می بینیم. عیسی به او گفت: »برو و دیگر گناه نكن« یوحنا ١١:٨
 ما نیز باید بیاموزیم كه بخشودن دیگران به مثابه تأیید اعمال نا درستشان نیست

٢‐بخشودن دیگران به مثابه توجیه اعمال نا درستشان نیست. یك بار شنیدم كه فردی در صدد بود تا كار سارقی را كه چیزی دزدیده بود توجیه كند و می گفت كه او به علت فقر و گرسنگی، دست به دزدی زده است. دزدی گناه است، صرف نظر از هر گونه توجیهی كه فرد خاطی می تواند داشته باشد. پس بخشودن دیگران به مثابه پیدا كردن توجیهی برای گناهشان نیست.

٣‐بخشودن یك فرد به معنی غفو و بخشودگی قانونی نیست.عفو و بخشودگی قانونی بدین معنا است كه متامی تبعات و عواقب اعمال خالف یك شخص را نیز عفو كنیم. این موضوع زمانی برای من واضح و آشكار شد كه خامنی ایرانی ساكن یكی از كشورهای غربی به پلیس مراجعه كرد و گفت كه شوهرش او را كتك می زند. مأموران نیز شوهر را دستگیر كردند و به زندان انداختند. این خانوم به من تلفن كرد و در حالی كه گریان بود گفت:»شوهرم را می بخشم و می خواهم به خانه برگردد«. اما بخشودن آن خامن منی تواند تبعات و عواقب عمل اشتباه شوهر را عفو كند چرا كه او قانون مملكت را زیر پا گذاشته بود و باید عواقب كارخود را نیز متحمل می شد.

٤‐ بخشودن دیگران به معنی مصالحه با آنها نیست. زیرا در مصالحه باید هر دو شخص حضور داشته باشند و با یكدیگر مصالحه كنند؛ اگر چه برخی مواقع بخشش منتهی و موجب مصالحه نیز می شود. اما برخی مواقع نیز فردیی، دیگری را می بخشد اما فرد دیگر حاضر به دریافت بخشش نیست و یا ممكن است كه ما فردی را ببخشیم كه دیگر در قید حیات نیست و این نیز موجب مصالحه نمی شود. اگر چه مصالحه با دیگران هدفی مطلوب و ایده آل است اما حتی زمانی كه دیگران حاصر به مصالحه نیستند
 نیز می توانیم بخشودن را بیاموزیم.

٥‐بخشودن به آن معنی نیست كه عمل خطایی انحام نشده است. برخی مواقع خطایی كه رخ داده چنان دهشتناك و دردناك است كه ما سعی می كنیم بر آن سر پوش بگذاریم و چنان وانمود كنیم كه گویی هرگز رخ نداده است. سوء استفاده جنسی در دوران كودكی چنان دردناك است كه افراد آنرا در اعماق وجود و ضمیر نا خود آگاه خود فرو می برند و این خود می تواند منشأ بروز افسردگی و انواع مشكلات روحی باشد. اما بخشیدن به معنای روبرو شدن با حقایق و بخشودن با مدد و فیض خداست. فرد مجروح می تواند از درد و رنج عذاب درونی رهایی یابد اما پیش ازشفا الهی باید در حضور خدا با آن روبرو شود و احساسش كند

٦‐بخشش به معنای فراموش كردن عمل خطا نیست. اگر چه گذشت زمان بسیاری از زخمها را التیام می بخشد، اما فقط برای فراموش كردن خطا و گناهی كه علیه افراد انجام شده كافی نیست. نخست ما به ندرت می توانیم بطورحقیقی جراحات گذشته را فراموش كنیم. اخیرًا فردی پیش من اعتراف كرد كه مرا بخشیده است، و من از شرح جزئیات آنچه را كه سالها پیش اتفاق افتاده بود شگفت زده شده بودم. ما به جای آنكه فراموش كنیم، باید ببخشیم، و پس از بخشیدن، دیگر نباید از آنچه اتفاق افتاده چیزی به دل بگیریم و همچون فردی زخم خورده با شخص خاطی روبرو شویم. بسیاری از ازدواجها در اثر یادآوری آنچه در گذشته اتفاق افتاده از هم فرو می پاشند.

٧‐بخشیدن بدان معنا نیست كه وانمود كنیم صدمه ای ندیده ایم.تا كنون چند بار شده كه فردی را دیده باشید و در ظاهر چنان وانمود كنید كه گویی با او در مصالحه اید حال آنكه در باطن از او متنفر بوده اید؟
 شاید هم مثل من فكر كنید كه چون مسیحی هستید، پس نباید احساس رنجش و جراحت كنید و چنان وانمود كنید كه گویی چیزی اتفاق نیافتاده است. اما اگر مراقب نباشید، همان وانمود كردن ها و ظاهر سازی های كوچك می تواند روح تلخی در ما بوجود آورد كه روح القدس را آزرده می سازد. پس بهتر است كه صادقانه ابراز كنیم كه مجروح و مصدوم شده ایم. و بعد تصمیم بگیریم كه فرد خاطی و گناه كار را ببخشیم.

((و متحمل یكدیگر شده، همدیگر را عفو كنید هرگاه در دیگری ادعایی داشته باشید؛
چنانچه مسیح شما را آمرزید، شما نیز چنین كنید))

 كولسیان ١٣:٣




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر